Viziunea Gradinitei: 
"Construim impreuna  viitorul copiilor nostri!"
 
Gradinita cu P.P."Micul Print"
                                                       Cluj-Napoca
 
 
TESTELE DE EXAMINARE PSIHOPEDAGOGICĂ EXISTENTE ÎN DOTAREA
CABINETULUI DE ASISTENŢĂ PSIHOPEDAGOGICĂ
 
I.  BATERIA NEPSY – EVALUAREA NEUROPSIHOLOGICĂ A DEZVOLTĂRII (PENTRU COPII CU VÂRSTA CUPRINSĂ ÎNTRE 3 – 12 ANI)
 
Bateria NEPSY cuprinde 27 de teste neuropsihologice etalonate şi validate pe populaţia românescă.
Funcţiile neurocognitive evaluate de NEPSY sunt următoarele:
  • funcţiile senzoriomotorii
  • procesare vizual-spaţială
  • atenţie/funcţii executive
  • limbaj
  • memorie şi învăţare
Practic NEPSY permite evaluarea tuturor mecanismelor neurocognitive de la cele senzorio-motorii la cele superioare. Testele bateriei sunt prezentate pe cele două grupuri de vârstă.
Vârsta 3-4 ani
  • Atenţia Vizuală
  • Construcţia din Cuburi
  • Copierea Desenului
  • Denumirea Părţilor Corpului
  • Fluenţa Verbală
  • Imitarea Poziţiilor Mâinii
  • Înţelegerea Instrucţiunilor
  • Memoria Narativă
  • Precizia Vizuomotorie
  • Procesarea Fonologică
  • Repetarea Propoziţiilor
  • Secvenţe Motorii Manuale
  • Secvenţe Oromotorii
  • Statuia
Vârsta 5-12 ani
  • Atenţia Auditivă şi Setul de Răspuns
  • Atenţia Vizuală
  • Bătaia Ritmică a Degetelor
  • Construcţia din Cuburi
  • Copierea Desenului
  • Discriminarea Degetelor
  • Fluenţa Desenului
  • Fluenţa Verbală
  • Găsirea Drumului
  • Loveşte şi Bate
  • Imitarea Poziţiilor Mâinii
  • Înţelegerea Instrucţiunilor
  • Învăţarea Listei
  • Memoria Feţelor
  • Memoria Numelor
  • Memoria Narativă
  • Numire Rapidă
  • Precizia Vizuomotorie
  • Procesarea Fonologică
  • Repetarea Cuvintelor fără Sens
  • Repetarea Propoziţiilor
  • Secvenţe Motorii Manuale
  • Secvenţe Oromotorii
  • Săgeţi
  • Turnul
II. BATERIA CAS (COGNITROM ASSESSMENT SYSTEM)
 
Bateria cuprinde:
- 24 teste de evaluare a aptitudinilor cognitive;
-  3 inventare de personalitate;
-  1 chestionar de evaluare a intereselor profesionale;
-  4 scale de evaluare a emotiilor.
·        ABILITATEA GENERALĂ DE ÎNVĂŢARE
o   Raţionamentul analitic
o   Transfer analaogic
o   Flexibilitatea categorizării
o   Inhibiţie cognitivă şi memorie de scurtă durată
o   Memoria de lucru
o   Inferenţa cognitivă
o   Atenţie concentrată
·        APTITUDINEA VERBALĂ
o   Vocabular
o   Sintaxa
o   Înţelegerea textelor
·        APTITUDINEA NUMERICĂ
o   Calcul matematic
o   Raţionament matematic
·        APTITUDINEA SPAŢIALĂ
o   Imagini mintale – transformări
o   Orientare spaţială
o   Generare de imagini
·        APTITUDINEA DE PERCEPŢIE A FORMEI
o   Constanţa formei
o   Perceperea detaliilor
o   Analiza perceptuală complexă
·        ABILITĂŢI FUNCŢIONĂREŞTI
o   Abilităţi funcţionăreşti
·        RAPIDITATEA ÎN REACŢII
o   Timp de reacţie simplu
o   Timp de reacţie în alegeri
o   Timp de reacţie în accesarea memoriei
·        CAPACITATEA DECIZIONALĂ
o   Capacitatea decizională
·        CAPACITATEA ORGANIZATORICĂ
o   Capacitatea organizatorică
·        PERSONALITATEA
o   Chestinarul FFPI
o   Chestionarul ZKPQ
o   Chestionarul schemelor cognitive (ZSQ-S3)
·        INTERESELE OCUPAŢIONALE
o   Chestionar de evaluare a intereselor (CEI)
·        EVALUAREA EMOŢIILOR
o   Scala de atitudini disfuncţionale, Forma A (DAS)
o   Profilul distresului emoţional (PDE)
o   Scala de acceptare necondiţionată a propriei persoane (USAQ)
o   Scala de atitudini şi convingeri II (ABS-II)
 
III.  BATERIA PEDa – PLATFORMĂ DE EVALUARE A DEZVOLTĂRII 3-6/7 ani
 
Evaluează:
o   Competenţele sociale;
o   Competenţele emoţionale;
o   Competenţele cognitive;
o   Competenţele motrice;
o   Competenţele de autonomie personală;
o   Prerechizitele şcolarizării;
o   Anxietatea;
o   Comportamentul copiilor.
 
IV. TESTUL RAVEN
a.      STANDARD
b.      COLOR
c.       AVANSAT
 
V. TESTUL APERCEPŢIEI PENTRU COPII
 
VI. TESTUL ARBORELUI
 
VII. TESTUL FAMILIEI
 
VIII. TESTUL PERSOANEI
 
IX. PROGRAM TERAPEUTIC PENTRU COPIII CU PROBLEME COMPORTAMENTALE DE TIP HIPERCHINETIC ŞI OPOZANT
 
X. PROGRAM DE INTERVENŢIE PENTRU COPIII AGRESIVI